Sveikuoliški naminiai saldainiai su migdolais

Migdoliniai saldainiai be cukraus

Kartais norisi palepinti savo sielą kokiu saldžiu gardumynu, tačiau didžioji dalis saldumynų neapsiena be didelio kiekio cukraus, kas tikrai mums sveikatos neprideda. Šie naminiai saldainiai pagaminti iš migdolų, datulių ir graikinių riešutų yra puikus desertas. Juose visiškai nėra cukraus, o tik sveiki ir naturalūs ingredientai, kurie papildys mūsų organizmą būtinomis maistinėmis medžiagomis ir suteiks energijos. Todėl galėsite drąsiai valgyti nejausdami jokios kaltės jausmo! Be to, artėjančių švenčių proga dėžutė sveikų rankų darbo saldainių gali tapti puikia dovana artimiesiems.

Saldainiai be cukraus

Datulės – saldi, bet sveika alternatyva, galinti pakeisti cukrų visuose desertuose. Tai pilnavertis maisto produktas turintis ypač daug geležies, magnio, vario, kalcio. Užtenka suvalgyti 10 datulių per dieną, kad gautumėte pusę šių medžiagų reikalingų užtikrinti dienos normą. Nega to, priešingai nei cukrus, datulės turi labai mažą glikemijos indeksą, todėl nesukelia staigaus cukraus lygio pakilimo. Taigi desertai pagaminti su datulėmis, bus ne tik saldūs ir skanūs, bet ir naudingi Jūsų sveikatai.

Datulių ir migdolų pasta

Saldainiams datules būtina išmirkinti, todėl jas užpyliau šiltu virintu, bet ne verdančiu vandeniu, kad nesumažėtų organizmui vertingų maistinių medžiagų. Tuomet palaikiau gerą pusvaldį, kol datulės pasidarė visiškai minkštos. Nupyliau ¾ vandens, kurį atidėjau į šalį. Jeigu saldainiams trūks drėgmės, galima jį panaudoti. Tuomet sutryniau datules blenderiu iki vientisos masės ir gavau nuostabią datulių pastą. Beje, ją galite drąsiai naudoti ir gamindami kitus desertus.

Graikiniai riešutai

 

Riešutai skoniui suteikti

Naminiai saldainiai gaminami iš migdolų, kurie suteikia tikrai išskirtinį skonį su labai lengvu marcipano poskoniu. Migdolai kietoki riešutai, todėl gamindama saldainius, juos palikau pamirkti vandenyje apie 20 valandų. Kodėl 20 valandų? Nes užmerkiau vakare, bet paragavus iš ryto, supratau, kad jie dar gana kietoki. Taigi laikiau ilgiau, kol galiausiai buvo tinkami blenderiuoti. Vandenį beveik visą nupyliau (liko nedaug ant dugno), nes saldainiams drėgmės pakanka nuo datulių.

Masė migdoliniams saldainiams be cukraus

Graikiniai riešutai taip pat labai svarbus ingredientas. Lengvai pakepinti jie atsiskleidžia visai kitokiu skoniu ir aromatu. Kartais net atrodo, jog valgytum visiškai kitokį riešutą! Be to, kepinimo metu atšoka riešuto luobelė, kuria galima visai paprastai nuimti. Žinoma, tikrai nevargau ir negramdžiau riešutų, bet tas kurios lengvai nusiima, pašalinau. 

Migdoliniai saldainiai be cukraus su kokou ir linų sėmenimis

Saldainius paskaninau nedideliu kiekiu kakavos. Naudojau tikrai skanią, gerą ir kokybišką neskrudintą (raw) kakavą. Manau, tai yra labai svarbu, nes tokia kakava suteikia saldainiams sodraus skonio ir neprideda pašalinio miltukų poskonio. 

Saldainiai be cukraus

Tam, kad naminiai saldainiai būtų ne tik skanūs, bet ir išvaizdūs, naudojau pabarstukus – lengvai pakepintas kokosų drožles, linų sėmenis ir, kadangi labai mėgstu šokoladą, padariau juodojo šokolado glazūrą. Visi gavosi labai skirtingi ir tuo pačiu neįtikėtinai skanūs! Saldainiai padengti kepintomis kokosų drožlėmis buvo saldžiausi, juose labiausiai jautėsi migdolai. Kepinti linų sėmenys suteikė saldainiams intensyvaus ir šiek tiek pikantiško skonio. Šokolado glazūra padėjo atsiskleisti subtiliu skoniu, nes puikiai sužaidė juodojo šokolado kartumas ir saldainio saldumas su vos juntamomis migdolų natomis.

 

Sveikuoliški naminiai saldainiai su migdolais

Paruošimo laikas21 hrs
Gaminimo laikas1 hr
Porcijos: 10
Kalorijos: 300kcal

Ingredientai

  • 200 g migdolų be luobelės
  • 200 g datulių be kauliukų
  • 150 g graikinių riešutų
  • žiupsnelis druskos
  • 2 valg.š. neskrudintos (raw) kakavos
  • saldainiams apvolioti: kokosų drožlės, linų sėmenys, juodas šokoladas

Gaminame

  • Migdolus užpilame šaltu virintu vandeniu ir paliekame mirkti apie 20 valandų. Tuomet nupilame vandenį (galime palikti labai nedaug, kad lengviau blenderiuotųsi arba naudoti nuo datulių nupiltą vandenį) ir blenderiu sutriname iki vientisos masės. 
  • Datules užpilame šiltu virintu vandeniu ir paliekame apie pusvalandį (arba kol suminkštės) pamirkti. Tuomet nupilame ¾ vandens ir sutriname iki vientisos masės. Vandens geriau nupilti daugiau ir atsidėti, o reikalui esant, papildomai įpilti. Datulių pasta turi gautis minkšta, bet ne vandeninga.
  • Graikinius riešutus lengvai paskrudiname keptuvėje. Kai atvėsta nuimame nuo jų atšokusias luobeles ir susmulkiname peiliu. Turi gautis smulkūs riešutų gabalėliai.
  • Inde sumaišome datulių ir migdolų pastą ir suberiame smulkintus riešutus. Dedame 2 valgomus šaukštus kakavos ir šiek tiek druskos skoniui sustiprinti. Viską išmaišome iki vientisos masės. Jei masė yra labai lipni ir sunku formuoti rutuliukus, dedame porai valandų į šaldytuvą.
  • Tuo tarpu pasiruošiame produktus migdoliniams saldainiams apvolioti. Pakepiname kokosų drožles ir linų sėmenis. Pagamintus rutuliukus apvoliojame pabarstukuose (vienus kokoso drožlėse, kitus linų sėmenyse), tada dar kartą rankose, kad jie geriau priliptų, ir vėl pabarstukuose.
  • Užsikaičiame puodą vandens. Kai užverda nuimame nuo kaitlentės ir dedame į vidų indelį su susmulkintu šokoladu. Puodą uždengiame ir palaikome kelias minutes, kad šokoladas ištirptų. Tada po vieną rutuliuką šaukšteliu dedame į ištirpusį šokoladą ir švelniai apvoliojame šokoladu. Dedame ant kepimo popieriaus, užbarstome šiek tiek kokoso drožlių ir paliekame, kad sustingtų šokoladas.

 

Migdoliniai saldainiai be cukraus