Šarminis maistas

Šarminis maistas

Žmogaus kūno pH yra labai įvairus skirtingose organuose. Oda yra šiek tiek rūgštinė, kad apsisaugotų nuo mikrobų, skrandis, taip pat rūgštinis, nes jame vyksta virškinimo procesas. Tačiau svarbiausias žmogus organizmui yra kraujo, aprūpinančio organizmą deguonimi ir visomis būtiniausiomis maisto medžiagomis, pH, kuris svyruoja 7,35-7,45. Dėl mažo diapazono, net mažas nukrypimas nuo normos gali stipriai ir neigiamai veikti visą organizmo sistemą. Šiuolaikinis žmogus gyvena dideliais tempais, dažnai rinkdamasis greitą maistą, geria per daug kavos, bet mažai vandens, valgo per mažai ankštinių ir neperdirbtų grūdinių kultūrų, šviežių vaisių ir daržovių, patiria daug streso. Visa tai išbalansuoja rūgščių ir šarmo pusiausvyrą, ko pasėkoje trūksta vitaminų ir mineralų, kaupiasi toksinai, susidaro palanki terpė ligoms rastis. Šarminis maistas padeda išvengti  organizmo disbalanso.

Rūgštingumą didinantis maistas

Tai gazuoti gėrimai, kava, cukrus, saldikliai, saldumynai, šokoladas, riebalai, aliejai, pienas ir jo produktai, balti miltai ir jų produktai, kiaušiniai, mėsa, paukštiena, žuvis ir jūros gėrybės, greitas maistas, ryžiai ir kt. Kai žmogus valgo jo per daug, organizmas rūgštėja, o tam, kad neutralizuotų rūgštį, turi eikvoti daug energijos ir mineralų. Todėl organizmas pradeda eikvoti kalcio, magnio, fosforo ir kt. atsargas iš kaulų – didžiausio šių mineralų rezervato.

Neutralizavęs rūgštinę terpę, turi šiuos mineralus ir pašalinti. Šalina per inkstus su šlapimu, tačiau per didelis šių mineralų kiekis inkstuose sudaro akmenis. Be to pašalinus iš organizmo per daug kalcio, magnio, fosforo, pradeda lūžinėti ir slinkti plaukai, sausėja oda, atsiranda raukšlės, kaulai tampa trapūs, atsiranda osteoporozė. Didelė žala būna ir smegenims bei nervų sistemai, atsiranda irzlumas, dirglumas, mieguistumas, apatija, galvos skausmai ar net depresija. Taip pat rūgštinis maistas sukelia uždegiminius procesus, egzemas, šlapimo takų infekcijas, sinusitą, artritą ir dar puokštę kitų.

Silpnai rūgštus maistas

Metabolizmo metu toks maistas gali gali tapti  šarminiu, jei organizmas yra puikiai subalansuotas ir jame nėra per daug rūgščių. Pavyzdžiui, jei žmogus reguliariai vartoja daug rūgštinio maisto, jam net ir silpnai rūgštus maistas bus žalingas, nes didins kraujo rūgštingumą. Tačiau žmogaus valgančio daug šarminio maisto, silpnai rūgštinis maistas neišmuš organizmo iš pusiausvyros. Priešingai, jis gali būti ir naudingas dėl skirtingų maistinių medžiagų.

Šarminis maistas

Tai daugiausiai visos daržovės ir vaisiai, riešutai, sėklos, šaknys, žolelės, kai kurie šaltojo spaudimo aliejai. Jie padeda šarminti kraują, šalina toksines medžiagas, gerina maistinių medžiagų apykaitą ir įsisavinimą, padeda tinkamai funkcionuoti, natūraliai kovoti su blogosiomis bakterijomis. Taip palaikoma normali žmogaus organizmo pusiausvyra, nesusidaro palankios terpės ligoms atsirasti. Tai nereiškia, kad reikia valgyti vien tik šarminį maistą, tačiau geriausiai , jei tai  sudarytų didžiąją dalį (nuo 60 iki 80 %) dienos raciono.

Rūgštinančio ir šarminančio maisto lentelė

Šarminio maisto lentelė

*kai kuriose produktų grupėse yra išimčių