Sveikas maistas – skanus maistas

sveika mityba

Dažnai girdime posakį, esi – tai, ką valgai. Palyginimui galime įsivaizduoti, kad ir automobilį, kurio neprižiūrėsi, pilsi prastą kurą ir toli nevažiuosi. Taip pat ir su žmogaus kūnu, kuo jį maitinsi, kaip jį prižiūrėsi, tą vėliau ir turėsi. Piktybiniai navikai, širdies ir kraujagyslių ligos, cukrinis diabetas – pasekmės mūsų gyvenimo būdo. Mityba turi daug įtakos tolimesniam ligų atsiradimui. Maisto pramonė – vedama finansinės naudos neprisideda prie mūsų sveikatos išsaugojimo. Reklamų gausa kartais klaidina visuomenę ir nepadeda priimti geriausių sprendimų. Informacija yra labai lengvai pasiekiama, bet dažnai būna netiksli. Kiekvienu klausimu gali rasti informacijos UŽ ir PRIEŠ tam tikrą argumentą. Todėl, kaip žmogui suprasti, kas yra gerai, o kas ne? Kartais ir sąvoka sveikas maistas gali pasirodyti visiška raizgalynė, reikalaujanti daug žinių, laiko ir didelių pastangų.

sveikas maistas

Pagal Pasaulio sveikatos organizacijos teikiamą apibrėžimą sveikata – tai psichinė, fizinė ir socialinė žmogaus gerovė. Daugiausia mūsų sveikata priklauso nuo gyvenimo būdo ir tik maža dalis priklauso nuo genetikos, aplinkos ir sveikatos priežiūros. Šiame apibrėžime didelį vaidmenį atlieka maistas.

Sveika mityba – tai subalansuota mityba, kada gauname visas pagrindines maistines medžiagas, neteršiame organizmo toksinais. Ji padeda mums išlikti žvaliais ir energingais. Vienas svarbiausių sveikos mitybos aspektas –  maisto įvairovė. Rinkdamasis kuo įvairesnius maisto produktus, galima užtikrinti, kad organizmas gautų kuo įvairesnių maisto medžiagų. Pavyzdžiui, net ir kasdieniai pusryčiai gali būtų skirtingi – vieną dieną košė, kitą dieną salotos, trečia dieną susigalvoju, kad humusas idealiai tinka. Tada galime laviruoti, košė – vieną kartą su avokadu ir alyvuogėmis, kitą – su bananais ar obuoliais, trečią galima pabandyti pasigaminti kitų kruopų , pavyzdžiui, grikių košę. Galima žaisti su įvairiais produktais, juos keičiant, įdedant naujų ir ieškant sau maloniausių derinių.